The Faculty of Agro-Industry at Kasetsart University was established on 23 May 1980, though courses covering aspects of agro-industry had […]

เทคโนโลยีอุตสาหกรรมเกษตร

Your Wisdom is our Success

Department of Agro-Industrial Technology was established in 2002 in the Faculty of Agro-Industry, Kasetsart University perceived that the leadership in administration and management of information and technology are essential for the growth and prosperity of Thailand’s Industrial agro-industrial business.

The aim of the department is to produce qualified post-graduates with expertise in mangement of agro-industrial processes and products. Graduate students enrolled in this department work collaboratively with all departments of the Faculty of Agro-Industry to link science and technology with the business focus of consumer marketing, research, and product management.

วิทยาศาสตร์มหาบัณฑิต (สาขาวิชานวัตกรรมและการจัดการอุตสาหกรรมเกษตร)

ผู้เรียนจบปริญญาตรีในสาขาที่เกี่ยวข้องที่มีความสนใจพัฒนาองค์ความรู้และทักษะด้านการทำธุรกิจอุตสาหกรรมเกษตร ซึ่งประกอบด้วย ด้าน Consumer value analysis, Excellent supply chain performance, Innovation management strategy และ Data analytics เพื่อให้สามารถส่งมอบผลิตภัณฑ์พร้อมบริการด้วย Value solution ที่ตอบสนองความต้องการของผู้ใช้ตลอดโซ่อุปทานอุตสาหกรรมเกษตรและอาหารอย่างแท้จริง

 

โครงสร้างหลักสูตรและคำอธิบายรายวิชา

รายละเอียดเพิ่มเติมได้ที่ ที่นี่

ปรัชญาดุษฎีบัณฑิต (สาขาวิชานวัตกรรมและการจัดการอุตสาหกรรมเกษตร)

ผู้เรียนจบปริญญาตรีในสาขาที่เกี่ยวข้องที่มีความสนใจพัฒนาองค์ความรู้และทักษะด้านการทำธุรกิจอุตสาหกรรมเกษตร ซึ่งประกอบด้วย ด้าน Consumer value analysis, Excellent supply chain performance, Innovation management strategy และ Data analytics เพื่อให้สามารถส่งมอบผลิตภัณฑ์พร้อมบริการด้วย Value solution ที่ตอบสนองความต้องการของผู้ใช้ตลอดโซ่อุปทานอุตสาหกรรมเกษตรและอาหารอย่างแท้จริง

 

โครงสร้างหลักสูตรและคำอธิบายรายวิชา

รายละเอียดเพิ่มเติมได้ที่ ที่นี่

คณาจารย์

ผศ.ดร. รวิพิมพ์ ฉวีสุข

Modelling and analysis using classical statistics. Design and analysis of experiments. Computational intelligence (neural network and fuzzy logic)

ผศ.ดร. อัจฉรา เกษสุวรรณ

Consumer studies & journey. Value marketing management and strategies.

ผศ.ดร. จุมพล วรสายัณห์

Data Analytics. Applied Optimization. Cost & Price Analysis. Queueing Theory.

ผศ.ดร. อภิชญา ลีลาวณิชกุล

Demand analysis. Food economics & marketing. Economics of food quality. Digital marketing & distribution

ผศ.ดร. ชุติมา ไวศรายุทธ์

Design thinking for Business Model design. Agricultural based business model redesign Innovation.

ดร. กฤษณา ตรีศีลวัฒนกุล

Economic Impacts Analysis & Strategic. R&D Management.

ดร.คุณาลัย พลอยดนัย

Consumer behaviors. Consumer psychology. Neuromarketing.

ดร. นันธวุฒิ ลีอมรสิริ

Strategic Management Performance management. System Mergers and Acquisitions. Organization & strategic human resource development

รศ.ดร. ปรารถนา ปรารถนาดี

Logistics and Supply Chain Management. Production Planning and Scheduling. Inventory Management. Applied Operations Research.

รศ.ดร. พรธิภา องค์คุณารักษ์

Supply Chain and Logististics Management in Agro-Industry. Optimization in Agro-Industry. Cold Chain Management.

รศ. ดร. ธนโชติ บุญวรโชติ

Financial and investment analysis. Agri-future market Market microstructure. Financial risk management. Business Plan.

ผศ.ดร. ธนิต พุทธพงษ์ศิริพร

Database/network development. Traceability system development. LP Optimization. Data mining.

อ. วัชรพงศ์ เลิศสุรวัฒน์

Knowledge Management. Strategic Management. International Management. Human Resource management.

เจ้าหน้าที่

ชวลิต ไมตรี

เจ้าหน้าที่บริหารงาน
สำนักงาน: ห้องธุรการ
อาคาร 5 ชั้น 4
โทร 02-562-5000 Ext. 5091

ธณิดา จินตนครชัยศรี

เจ้าหน้าที่บริหารงาน
สำนักงาน: ห้องธุรการ
อาคาร 5 ชั้น 4
โทร 02-562-5000 Ext. 5091

นุจรี นากา

เจ้าหน้าที่บริหารงาน
สำนักงาน: ห้องธุรการ
อาคาร 5 ชั้น 4
โทร 02-562-5000 Ext. 5091

งานวิจัย

อัจฉรา เกษสุวรรณ

Factors Affecting the Elderly’s Adoption of Online Purchasing

ธนโชติ บุญวรโชติ

Noise Trading Behavior Analysis in the Stock Exchange of Thailand

อภิชญา ลีลาวณิชกุล

Drivers for continued use of a direct marketing channel: evidence from Thai farmers

ปรารถนา ปรารถนาดี

Digital Platform Assessment for the Development of Food Service Business Value Chain

หัวข้อวิจัย

วิทยาการขั้นสูงทางประสาทสัมผัสและประสาทวิทยาศาสตร์ของผู้บริโภค
นวัตกรรมการออกแบบและการจัดการห่วงโซ่คุณค่าของการเกษตรและอาหาร
Experience Design for Product and Service
Design & Development for Innovative Textile and Fashion
Factors Affecting the Elderly’s Adoption of Online Purchasing
Noise Trading Behavior Analysis in the Stock Exchange of Thailand
Drivers for continued use of a direct marketing channel: evidence from Thai farmers
Digital Platform Assessment for the Development of Food Service Business Value Chain

งานวิจัยเพิ่มเติม

ข่าวสาร

Kasetsart Faculty of Agro-Industry Annual Retirement 2021

News Topic

News Topic Test